Δημοσίευση:

Αρκετές πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών

Νέα ερευνητικά στοιχεία έρχονται να ενισχύσουν το επιστημονικό δόγμα ότι πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Δημοσίευση:
αρθρο-newpost

Νέα ερευνητικά στοιχεία έρχονται να ενισχύσουν το επιστημονικό δόγμα ότι πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Νέα ερευνητικά στοιχεία έρχονται να ενισχύσουν το επιστημονικό δόγμα ότι πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, αλλά δεν προκύπτει κανένα όφελος από την κατανάλωση επιπλέον μερίδων.

Επτά μερίδες δεν έχουν οφέλη για την επιβίωση

Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του επιστημονικού εντύπου BMJ, ερευνητές από τις ΗΠΑ και την Κίνα προχώρησαν σε ανασκόπηση 16 ήδη δημοσιευμένων μελετών και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα έχει επιβεβαιωμένα οφέλη για τον οργανισμό. 

Σε καμία περίπτωση όμως δεν επιτυγχάνεται μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής αν οι μερίδες φρούτων και λαχανικών αυξηθούν σε επτά ημερησίως, σημειώνουν οι ερευνητές.

Οι 16 έρευνες είχαν διεξαχθεί στις ΗΠΑ, στην Ασία και στην Ευρώπη και περιλάμβαναν περισσότερα από 833.000 άτομα, εκ των οποίων τα 56.000 είχαν αποβιώσει κατά τη διάρκειά τους. 

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι, η κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών συσχετιζόταν με μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, ειδικά όμως από καρδιαγγειακά νοσήματα. 

Ο μέσος κίνδυνος θανάτου μειωνόταν κατά 5% για κάθε επιπλέον μερίδα φρούτων και λαχανικών – όμως μόνο ως τις πέντε ημερησίως, αφού οι περισσότερες από αυτές δεν φάνηκε να έχουν σύνδεση με περαιτέρω οφέλη στην επιβίωση.

Το «πέντε το καλό» για μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής

«Η ανασκόπηση αυτή παρέχει επιπλέον αποδείξεις ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο θανάτου, ειδικά από καρδιαγγειακά αίτια, αλλά μέχρι του ορίου των πέντε μερίδων. 

Μετά απ’ αυτό δυστυχώς δεν προκύπτει περαιτέρω μείωση», εξηγεί ο δρ Φρανκ Χου, επικεφαλής της νέας μελέτης και καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μελέτη που είχε διεξαχθεί στην Αγγλία είχε δείξει ότι η κατανάλωση επτά ή περισσότερων μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα είναι καλύτερη για τον οργανισμό από την κατανάλωση πέντε μερίδων και προάγει την μακροζωία.

Μείνετε ενημερωμένοι με το Newpost. Ακολουθήστε μας για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

ολες οι ειδησεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr