Δημοσίευση:

Έρευνα: Ό,τι τρώμε από τα 40 μας χρόνια καθορίζει πώς θα είμαστε στα 70

Τα ψάρια και το άπαχο κρέας μπορούν επίσης να αποτελέσουν μέρος μιας υγιεινής διατροφή

Επιμέλεια: Νίκος Τσακμάκης
Δημοσίευση:
Έρευνα: Ό,τι τρώμε από τα 40 μας χρόνια καθορίζει πώς θα είμαστε στα 70
pixabay
Επιμέλεια: Νίκος Τσακμάκης

Τα ψάρια και το άπαχο κρέας μπορούν επίσης να αποτελέσουν μέρος μιας υγιεινής διατροφή

Τι χρειάζεται να κάνουμε για να φτάσουμε τα 70 και να μην υποφέρουμε από χρόνια νοσήματα; Μια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής επιστήμονες από το Harvard προσπάθησε να απαντήσει στο ερώτημα. Πώς; Παρακολουθώντας πάνω από 100.000 Αμερικανούς για έως και τρεις δεκαετίες, με ελάχιστο όριο ηλικίας των συμμετεχόντων τα 40 έτη.

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature Medicine μόλις τον περασμένο Μάρτιο, διαπίστωσαν ότι όσοι από τους συμμετέχοντες ακολουθούσαν μια υγιεινή δίαιτα στα νιάτα τους ή στη μέση ηλικία είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να μεγαλώσουν γεμάτοι ευεξία. Φυσικά, πάντα σε συνδυασμό με την τακτική άσκηση και την αποχή από το κάπνισμα.

Ποιες είναι όμως οι δίαιτες που αυξάνουν τις πιθανότητες της υγιούς γήρανσης;

Η εμπειρογνώμων ευεξίας δρ. Λάνα Γουέν απαντά πως στο αρμονικό μεγάλωμα συμβάλλουν πλάνα όπως η μεσογειακή διατροφή. Δηλαδή δίαιτες που είναι πλούσιες σε:

  1. Φυτικά τρόφιμα (Φρούτα, λαχανικά)
  2. Άπαχες πρωτεΐνες (Όσπρια, ξηροί καρποί, γιαούρτι)
  3. Υγιεινά λιπαρά (Ω3 λιπαρά οξέα που προσλαμβάνουμε καταναλώνοντας ελαιόλαδο και λιπαρά ψάρια)

Πώς θα μπορούσαν τα αποτελέσματα των ερευνών να επηρεάσουν τις διατροφικές επιλογές μας κατά τη μέση ηλικία;

«Τα πρόσφατα ευρήματα φιλοδοξούμε πως θα μας ωθήσουν επιτέλους προς μια πιο θρεπτική και ενσυνείδητη διατροφή. Διότι αυτό είναι τελικά το βασικό συστατικό της υγιούς γήρανσης. Όταν κάνουμε μια διατροφική επιλογή, έχει σημασία να στοχεύουμε σε τρόφιμα όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φρέσκα φρούτα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως οι ξηροί καρποί και τα όσπρια. Τροφές που έχουν κάτι πολύτιμο να μας δώσουν για να ολοκληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας γεμάτοι ενέργεια. Όχι προϊόντα που είναι απλώς απολαυστικά», συνιστά η Γουέν.

Τα ψάρια και το άπαχο κρέας μπορούν επίσης να αποτελέσουν μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Όμως και σε ό,τι αφορά τα ζωικά προϊόντα, τα εξαιρετικά επεξεργασμένα κρέατα, όπως τα αλλαντικά, οι κοτομπουκιές, οι ψαροκροκέτες, συνδέονται με επιβλαβή αποτελέσματα για την υγεία.

Αυτή η μελέτη εξέτασε τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων από τα 40, τα 50 και τα 60 τους. Δεν εξέτασε τις διατροφικές συνήθειες νωρίτερα στη ζωή. Αλλά με βάση άλλες μελέτες, είναι λογικό να προτείνουμε ότι όλοι, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, θα πρέπει να επιδιώκουν μια υγιεινή διατροφή, έχοντας επίσης υπόψη ότι ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσουμε να αναπτύσσουμε πιο υγιεινές συνήθειες.

Τα δυο κρίσιμα ερωτήματα

Κάθε φορά που επιλέγουμε να καταναλώσουμε ένα προϊόν θέτουμε στον εαυτό μας τα εξής δύο ερωτήματα:

  1. Από τι παρασκευάζεται αυτό το προϊόν
  2. Τι θα μου προσφέρει

Και έτσι βγαίνουν από το καθημερινό μας πλάνο αναψυκτικά, φρουτοχυμοί γεμάτοι συντηρητικά και αρώματα, αρτοσκευάσματα όπως κρουασάν και μπισκότα. Διότι ειλικρινά κανείς δεν γνωρίζει από ποια φυσική πρώτη ύλη προέρχονται και στην πραγματικότητα δεν έχουν να μας προσφέρουν απολύτως τίποτα. Φυσικά, δεν μιλάμε για μεμονωμένες περιπτώσεις όπως ένα πάρτι ή μια εβδομάδα διακοπών. Εκεί μπορούμε να κάνουμε μια-δυο εξαιρέσεις χωρίς αυτό να επηρεάσει ουσιαστικά τη μελλοντική μας ευεξία. Όμως σε τακτική βάση η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων έχει συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας.

Μείνετε ενημερωμένοι με το Newpost. Ακολουθήστε μας για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

ολες οι ειδησεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr