Οι ξηροί καρποί μπορούν να μειώσουν την κατάθλιψη – Τι αποκαλύπτει έρευνα
Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια χούφτα ξηρών καρπών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά 17%.
Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια χούφτα ξηρών καρπών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά 17%.
Λέγεται συχνά ότι αυτό που τρώτε επηρεάζει τη διάθεσή σας. Αλλά, μπορεί η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου διαταραχών της διάθεσης, όπως η κατάθλιψη; Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια χούφτα ξηρών καρπών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά 17%.
Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από περίπου 13.000 άτομα, με μέση ηλικία 58 ετών, από τη βρετανική Biobank, μια μεγάλης κλίμακας βιοϊατρική βάση δεδομένων. Οι συμμετέχοντες δεν είχαν κατάθλιψη κατά την έναρξη της μελέτης. Με τη χρήση ερωτηματολογίων, καταγράφηκαν η πρόσληψη ξηρών καρπών και τα συμπτώματα κατάθλιψης ή η χρήση αντικαταθλιπτικών στους συμμετέχοντες.
Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο Clinical Nutrition.
“Η χαμηλή έως μέτρια κατανάλωση ξηρών καρπών (>0 έως 1 μερίδα 30 γρ/ημέρα) συσχετίστηκε με 17% χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης κατά τη διάρκεια μιας παρακολούθησης 5,3 ετών σε σύγκριση με τη μη κατανάλωση ξηρών καρπών σε ένα μεγάλο δείγμα ενηλίκων μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας από το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η προστατευτική συσχέτιση ενισχύεται ελλείψει άλλων γνωστών παραγόντων κινδύνου για κατάθλιψη”, έγραψαν οι ερευνητές.
Πιστεύουν ότι η προστατευτική δράση των ξηρών καρπών προέρχεται από αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, αν και η μελέτη δεν έκανε αιτιολογική ανάλυση.
“Αυτά τα θρεπτικά συστατικά αποτρέπουν τη φλεγμονή σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η φλεγμονή στον εγκέφαλο είναι η αιτία πολλών ασθενειών, όπως η άνοια και η κατάθλιψη.Αυτή η μελέτη δείχνει μια συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης ξηρών καρπών και των χαμηλότερων περιστατικών κατάθλιψης, αλλά δεν δείχνει αιτιώδη συνάφεια”, δήλωσε η Natalie Rizzo, εγγεγραμμένη διαιτολόγος που δεν συμμετείχε στη μελέτη.
Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι τα αμινοξέα που υπάρχουν στους ξηρούς καρπούς, όπως η αργινίνη, η γλουταμίνη, η σερίνη και η τρυπτοφάνη, παρέχουν τα οφέλη, καθώς τα μειωμένα επίπεδα αμινοξέων συνδέονται με την κατάθλιψη.
Ακολουθούν ορισμένα από τα οφέλη των ξηρών καρπών για την υγεία:
1. Υγεία της καρδιάς – Η κατανάλωση ξηρών καρπών συνδέεται με μειωμένα επίπεδα LDL χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στον οργανισμό. Όταν μειώνονται τα επίπεδα χοληστερόλης, μειώνεται με τη σειρά του ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου και εμφράγματος του μυοκαρδίου.
2. Απώλεια βάρους – Μελέτες έχουν δείξει ότι, αν και οι ξηροί καρποί είναι γενικά πλούσιοι σε θερμίδες, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όλες οι θερμίδες των ξηρών καρπών δεν απορροφώνται από τον οργανισμό.
3. Έλεγχος του διαβήτη – Έρευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 και μεταβολικό σύνδρομο έχουν βελτιώσεις στους δείκτες υγείας τους, όπως τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και η αρτηριακή πίεση, όταν οι ξηροί καρποί περιλαμβάνονται στη διατροφή.
4. Πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών και φυτικών ινών – Οι ξηροί καρποί περιέχουν πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Ε, μαγνήσιο, σελήνιο και φυτικές ίνες. Οι υψηλές φυτικές ίνες στους ξηρούς καρπούς, όπως τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και τα πεκάν, μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του εντέρου και να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών.
πηγή: Medical Daily
ολες οι ειδησεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr