Δημοσίευση:

Μελέτη: Ο υγιεινός τρόπος στα 40 προσθέτει 5 χρόνια παραπάνω ζωή

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η γενετική διάθεση και οι επιλογές του τρόπου ζωής επηρεάζουν συλλογικά τη διάρκεια ζωής, επιδεικνύοντας πρόσθετο αντίκτυπο.

Επιμέλεια: Νίκος Τσακμάκης
Δημοσίευση:
Μελέτη: Ο υγιεινός τρόπος στα 40 προσθέτει 5 χρόνια παραπάνω ζωή
pixabay
Επιμέλεια: Νίκος Τσακμάκης

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η γενετική διάθεση και οι επιλογές του τρόπου ζωής επηρεάζουν συλλογικά τη διάρκεια ζωής, επιδεικνύοντας πρόσθετο αντίκτυπο.

Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής στην ηλικία των 40 ετών θα μπορούσε να προσθέσει άλλα πέντε χρόνια στη ζωή, αποκάλυψε μια πρόσφατη μελέτη. Επιπλέον, αυτός ο τρόπος ζωής μπορεί να εξουδετερώσει τον αντίκτυπο των γονιδίων που μειώνουν τη διάρκεια ζωής κατά περισσότερο από 60%.

Δεδομένου ότι η υγιεινή ζωή συνδέεται με τη μακροζωία, οι ερευνητές διερεύνησαν τις επιπτώσεις της σε άτομα που έχουν γενετική τάση προς την πρώιμη θνησιμότητα. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο BMJ Journals.

Οι ερευνητές μελέτησαν 353.742 άτομα από τη UK Biobank σε μια μέση περίοδο 13 ετών. Αξιολόγησαν τον γενετικό κίνδυνο πρόωρου θανάτου των συμμετεχόντων χρησιμοποιώντας μια βαθμολογία πολυγονιδιακού κινδύνου, κατηγοριοποιώντας τους σε σύντομο, ενδιάμεσο ή μεγάλο προσδόκιμο ζωής. Η ποιότητα του τρόπου ζωής μετρήθηκε χρησιμοποιώντας έξι παράγοντες: κάπνισμα, πρόσληψη αλκοόλ, σωματική δραστηριότητα, σύσταση σώματος, διάρκεια ύπνου και διατροφικές συνήθειες. Κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, 24.239 συμμετέχοντες πέθαναν.

Οι συμμετέχοντες με υψηλό γενετικό κίνδυνο μικρότερης διάρκειας ζωής είχαν 21% περισσότερες πιθανότητες πρόωρου θανάτου σε σύγκριση με εκείνους με χαμηλό γενετικό κίνδυνο, ανεξάρτητα από τον τρόπο ζωής. Ωστόσο, ανεξάρτητα από τους γενετικούς κινδύνους, τα άτομα παρουσίασαν 78% μεγαλύτερη πιθανότητα πρόωρης θνησιμότητας εάν ακολουθούσαν έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η γενετική διάθεση και οι επιλογές του τρόπου ζωής επηρεάζουν συλλογικά τη διάρκεια ζωής, επιδεικνύοντας πρόσθετο αντίκτυπο. Οι συμμετέχοντες που έχουν γενετική προδιάθεση για μικρότερη διάρκεια ζωής και ανθυγιεινό τρόπο ζωής θα αντιμετωπίσουν διπλάσιο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σύγκριση με εκείνους που δεν έχουν γενετικούς παράγοντες κινδύνου, αλλά διατηρούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Η μελέτη υποδηλώνει επίσης ότι τα άτομα με ισχυρό γενετικό κίνδυνο μικρότερης διάρκειας ζωής θα μπορούσαν να προσθέσουν σχεδόν 5,5 χρόνια στη ζωή τους εάν υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής στα 40.

Ο ιδανικός συνδυασμός συνηθειών του τρόπου ζωής περιλαμβάνει το να μην καπνίζετε, να γυμνάζεστε τακτικά, να κοιμάστε αρκετά κάθε βράδυ και να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή. Δεδομένου ότι οι συνήθειες συχνά διορθώνονται από τη μέση ηλικία, οι ερευνητές συνιστούν αλλαγές στον τρόπο ζωής νωρίς στη ζωή για να εξουδετερωθούν οι επιπτώσεις των γενετικών προδιαθέσεων για μικρότερη διάρκεια ζωής.

“Αυτή η μελέτη αποσαφηνίζει τον κεντρικό ρόλο ενός υγιεινού τρόπου ζωής στον μετριασμό της επίδρασης των γενετικών παραγόντων στη μείωση της διάρκειας ζωής. Οι πολιτικές δημόσιας υγείας για τη βελτίωση του υγιεινού τρόπου ζωής θα χρησιμεύουν ως ισχυρά συμπληρώματα στη συμβατική υγειονομική περίθαλψη και θα μετριάζουν την επίδραση των γενετικών παραγόντων στη διάρκεια ζωής του ανθρώπου”. έγραψαν οι ερευνητές.

πηγή: medical daily

Μείνετε ενημερωμένοι με το Newpost. Ακολουθήστε μας για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

ολες οι ειδησεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr