Δημοσίευση:
Τελευταία ενημέρωση:

Το επεξεργασμένο κρέας συνδέεται με τον καρκίνο του μαστού

Τρόφιμα, όπως τα λουκάνικα και το μπέικον μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Δημοσίευση:
Τελευταία ενημέρωση:
Το επεξεργασμένο κρέας συνδέεται με τον καρκίνο του μαστού

Τρόφιμα, όπως τα λουκάνικα και το μπέικον μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Σύμφωνα με έρευνα, οι γυναίκες που τρώνε μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένου κρέατος είχαν 9% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο, σε αντίθεση με εκείνες που έτρωγαν πολύ λίγο.

Η έρευνα υποστηρίζει προηγούμενα ευρήματα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που λένε ότι το επεξεργασμένο κρέας προκαλεί καρκίνο.

Οι ειδικοί παρόλα αυτά, ισχυρίζονται ότι πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί με αυτές τις έρευνες και ότι στην πραγματικότητα ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου σε αυτές τις γυναίκες είναι αμελητέος.

Πόσο αξιόπιστα είναι λοιπόν τα ευρήματα;

Η έρευνα, που περιλαμβάνει δεδομένα για πάνω από 1 εκ. γυναίκες, δείχνει ότι υπάρχει μια σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και στον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, αλλά δεν είναι σαφές αν τα τρόφιμα είναι αυτά που τον προκαλούν.

Οι ερευνητές κατέγραψαν τι είπαν οι γυναίκες ότι έτρωγαν και τις παρακολουθούσαν για να δουν αν θα αναπτύξουν καρκίνο.

Το πρόβλημα όμως ήταν ότι οι γυναίκες που έτρωγαν διαφορετικές ποσότητες επεξεργασμένου κρέατος ίσως είχαν και άλλες συμπεριφορές που εξηγούσαν τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, όπως η γενικότερη υγεία τους.

Υπολογίζεται ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν 14 στις 100 γυναίκες θα εμφανίσουν καρκίνο του μαστού κάποια στιγμή στη ζωή τους. Σχεδόν το 8% των περιπτώσεων προκαλείται από παχυσαρκία και ακόμα 8% από το αλκοόλ.

Οι συγγραφείς της έρευνας, που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Cancer, είπαν ότι η σύνδεση του καρκίνου ήταν με το επεξεργασμένο κρέας και όχι με το κόκκινο κρέας.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας όμως, κατατάσσει το επεξεργασμένο κρέας ως καρκινογόνο, κυρίως επειδή υπάρχουν αποδείξεις που το συνδέουν με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του εντέρου, ενώ το κόκκινο κρέας είναι «μάλλον καρκινογόνο».

Τι είναι όμως το επεξεργασμένο κρέας;

Το επεξεργασμένο κρέας έχει τροποποιηθεί για να επεκταθεί η διάρκεια ζωής του στα ράφια των καταστημάτων ή για να αλλαχθεί η γεύση του, κυρίως με το να καπνιστεί, να αποξηραθεί ή να του προστεθεί αλάτι και άλλα συντηρητικά.

Στο επεξεργασμένο κρέας περιλαμβάνεται το μπέικον, τα λουκάνικα, το σαλάμι, το ζαμπόν, ο παστουρμάς και το παστό βοδινό.

Ο βασικός ερευνητής, Δρ. Maryam Farvid, προτείνει απλά να μειώσουμε το επεξεργασμένο κρέας που τρώμε και όχι να το αφαιρέσουμε τελείως από τη διατροφή μας.

Προς το παρόν, το επιτρεπτό όριο είναι η κατανάλωση όχι πάνω από 70 γραμμάρια κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος ημερησίως.

Πηγή: BBC

Μείνετε ενημερωμένοι με το Newpost. Ακολουθήστε μας για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

ολες οι ειδησεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr